25 d’octubre 2012

ClubDeLectura: “En lloc segur” de Stegner

Si us he de dir la veritat, personalment, va ser un llibre que em va costar de llegir. Em sentia tant ignorant!!! Hi havia continues referències literàries, d’espai, de temps.. que prou feines coneixia:(Vaig saltar-me molts fragments perquè els trobava pesats. Després de la tertúlia d’ahir m’adono que la que devia estar espessa era jo! 

En la tertúlia, guiada per la Carme Callejon,  varem parlar d’aquestes referències, de la vida i ambient universitari dels professors, de les reflexions filosòfiques, dels personatges, on la natura també n’és un. També varem parlar de la història en sí, i fins i tot de la traducció. Tot el que és va dir van ser alabances.

Concloent, la idea general és que ha estat un llibre reflexiu (escriptors, ambició, somni americà, amistat...) dels que val la pena tenir a la biblioteca personal de cadascú. Ideal per fer-ne una pel•lícula que reflecteixi el realisme nord-americà de la segona meitat del segle XX.

Wallace Stegner va escriure altres novel•les, com per exemple el Premi Pullitzer de 1972 “Angulo de Reposo” o la novel•la “The Spectator Bird” que va rebre el premi National Book Award. A banda d’aquestes dues novel•les també va escriure nombrosos assajos. Pel que fa a la novel•la del ClubDeLectura, ha estat publicada per l’editorial “libros del Asteroide”. Editorial jove i molt atrevida que publica obres o autors inèdits tot sovint al nostre país. 

Si voleu saber més coses sobre el llibre podeu fer-ho aquí o aquí!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada