08 de novembre 2022

Brigada jove a la biblioteca_ Juliol 2023

Aquest juliol passat, gràcies a l'ajuntament de Sant Gregori i a l'Espai Jove Cal Boelt, varem comptar amb dues persones en la brigada jove. En Ton Brunet i Guasch i la Mar Avilès Posa. Ambdós han fet una molt bona tasca a la biblioteca. 
 
En Ton ha fet multitud de tasques. Des de l'atenció als usuaris a recomanacions de llibres, de cartells varis a disseny d'etiquetes per nous materials. D'entrades al bloc i a la web de l'ajuntament a retorns de documents i endreçar-los al seu respectiu lloc. 
 
 
La Mar ha fet també tasques diverses. Ha plastificat, retallat, ajudar en el muntatge i desmuntatge de la bibliopiscina cada dia. Ha regat les plantes, ha alineat llibres en la sala infantil i la d'adults... Com dèiem els dos ens han ajudat moltíssim en el bon funcionament de la biblioteca i als dos els hem demanat que ens expliquessin breument la seva estada laboral en la biblioteca. Tot seguit us deixem les seves impressions:
 
EXPERIÈNCIA A LA BIBLIOTECA 
Anton: 
"L’experiència a la Biblioteca Miquel Martí i Pol ha estat, sobretot, gratificant. He après que la biblioteca no és només un espai a on llegir i recollir llibres. La biblioteca és, sobretot, un espai comunitari que manté viva la cultura del municipi i que té les portes obertes a tota la ciutadania. Com a tal, les tasques transcendeixen allò que un pot imaginar que es fa a una biblioteca: repartir llibres a la piscina, fer cartells sobre diversitat de gènere, llegir les instruccions de jocs per explicar-los a la canalla, carregar cadires i taules, aconseguir que els preadolescents facin mecanografia, etc. Tanmateix, també hi ha hagut feina burocràtica i administrativa i, per tant, més avorrida. 
 
Més enllà de les tasques realitzades i les habilitats apreses m’emporto un dolç record de les tres excel·lents companyes de feina que han estat al meu costat durant l’estada". 
 
Mar: 
"Estic molt contenta que la meva primera feina hagi estat a la biblioteca del poble. Treballar a una biblioteca és molt més que endreçar! Sort que la Marisa m’ha ajudat molt i ara ja puc dir que tinc una mica d’experiència. Per a persones amb autisme com jo, tenir una primera feina no és fàcil i em sento molt agraïda per haver tingut aquesta oportunitat. 
 
El que més m’ha agradat ha sigut plastificar, tenir cura de les plantes, anar a la bibliopiscina i endreçar llibres i contes. El que menys, endreçar de petit a gran. Sobretot, em quedo amb la bona companyia i els aprenentatges que m’enduc". 

 
Moltes gràcies joves!

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada