03 de novembre 2014

Brigada Jove, juliol 2014

Aquest passat mes de juliol varem tenir en Bernat Royo en el programa de Brigada Jove. Amb aquest programa l’ajuntament de Sant Gregori facilita que els joves de la població tinguin un primer contacte amb el món laboral. 

La biblioteca està especialment contenta amb aquesta proposta doncs n’és una beneficiaria. Tot seguit us deixem amb l’escrit que en Bernat va redactar en acabar la seva estada amb nosaltres: 

"M’ agradaria deixar constància de la positivitat amb la que m’ ha afectat treballar a la biblioteca aquest mes de Juliol a través del programa Brigada Jove. 

La veritat és que abans de començar a treballar a la biblioteca vaig estar molt de temps cercant feina per tot Girona i voltants. Vaig lliurar molts de Currículums, tots ells sense cap apartat anomenat “Experiència Laboral”. Al rebre la carta informativa de la Brigada Jove, vaig pensar “i per què no? Almenys tinc l’ entrevista assegurada”. Com bona part del jovent de l’ Escola Agustí Gifre, a l’acabar les classes, freqüentava la biblioteca esperant que s’iniciessin les activitats extraescolars, cosa que dia a dia va em va fer agafar molt d’ afecte a aquest indret. Tot i canviar de localització, la biblioteca era la mateixa, el mateix ambient, els mateixos llibres (i de nous), la mateixa bibliotecària... Per aquest motiu em vaig decantar a intentar ocupar aquesta plaça. 

Una de les primeres coses que em va dir la Marisa és “Quan comencis a veure com funcionen les coses i entendre el que has de fer, s’ haurà acabat el mes” i tenia tota la raó. Recordo moments estressants el primer dia que la Marisa va anar a la Bibliopiscina, problemes per fer servir bé el programa informàtic i dificultats per ajudar a la gent que tenia problemes per localitzar algun llibre o accedir als ordinadors. En canvi, aquests quatre últims dies no he tingut cap problema d’ aquest calibre. 

He de confessar que la feina no és ben bé com me l’esperava, per descomptat sabia que el que hi anava a fer: treballar; però sempre havia pensat que els bibliotecaris tenien temps per llegir. Estava equivocat. Les tasques diàries que he hagut de fer han estat ben variades: des de quelcom tant elemental com cercar llibres fins plastificar cartes de la Bibliopiscina, passant (com no?) per regar les plantes. 

Per concloure, m’ agradaria molt donar les gràcies als artífexs del programa Brigada Jove, per donar aquesta oportunitat d’ aconseguir experiència laboral al jovent, que actualment esta tenint molts problemes per trobar la seva primera feina. Fa poc, al lliurar un Currículum em van preguntar únicament “ has treballat mai de cara al públic” i almenys vaig poder dir que si. També estic molt agraït a la simpàtica Marisa, que entre broma i broma aconsegueix fer passar volant aquestes 4 hores, sorprenentment sense afectar negativament a la productivitat.


Bernat Royo"

També trobareu aquesta reflexió al 7en1 num. 91, pàg. 20

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada